Методична скарбниця

Фізкультурно - патріотичне свято
« Козацькі забави».
Виховний захід проведено в 8 – х класах ЗОШ № 3
м. Першотравенськ.
вчителем фізичної культури Дворецькою Олександрою Євгенівною , Удоденко Олександром Володимировичем.

І.Обґрунтування теми виховного заходу.

Фізкультурно-оздоровча робота важлива частина педагогіч­ного процесу. Особливого значення вона набуває у зв'язку зі зростан­ням навантаження на школярів, збільшенням кількості хворих дітей, несприятливими екологічними умовами, гіподинамією.
Фізичне виховання спрямовується на формування навичок здо­рового способу життя, позитивного ставлення до фізичної куль­тури, гігієни, спорту, на удосконалення і розвиток рухових якос­тей, формування правильної постави, виховання морально-вольо­вих якостей.
Організація фізкультурно-оздоровчої роботи потребує продумано­го, творчого підходу. І ефективним шляхом для реалізації цих завдань є фізкультуро – оздоровчі, патріотичні   свята.

Також виходячи з плану виховної роботи школи і наближення свята
Дня Захисника Вітчизни ,пропонувалось  свято Козацькі забави для
  Патріотичного,спортивно – виховного заходу.

Цей захід був приурочений до декади національно – патріотичного виховання згідно плану роботи школи.

ІІ. Загальна характеристика заходу:

Мета і завдання заходу: – сприяти зміцненню здоров я та фізичного розвитку учнів,покращенню їх фізичної підготовленості,формуванню в учнів мотивації до потреби у систематичних заняттях фізичними вправами,забезпеченню активного відпочинку школярів.
Забезпечення  оптимального  розвитку  фізичних якостей і на їх основі вдосконалення фізичного розвитку.
зміцнення і збереження здоров'я з допомогою фізичних вправ.
Формувати в учнів цільову установку на фізичне вдосконалення і
зміцнення здоров я розвивати в учнів основні фізичні якості
та рухові  здібності (спритність, швидкість, увагу, зібраність під час естафет).
Прилучити школярів до джерел національної історії та культури, сприяти   патріотичному вихованню кожного школяра, осмисленню себе як частинки великого українського народу; пробуджувати національну свідомість, загартовувати школярів фізично і морально. Виховувати вольові і психологічні якості особистості (мужність, сміливість, героїзм, почуття гордості).

ІІІ. Форма проведення:
 Фізкультуро – патріотичне свято ( естафети ).

Вік учасників : 13-14 років.

Місце проведення : спортивний зал ЗОШ № 3.

Тривалість: 60-90 хв.

Оформлення спортивного залу:
спортивний зал  святково оформлено в українському    стилі,

Музичне  оформлення:
фонограми    українських, козацьких пісень.

Інвентар: спортивний інвентар.

Підготовчий етап

На першому етапі підготовки було створено організаційний комітет
який оперативно вирішував всі питання, пов’язані з організацію. Комітет координував всю роботу з підготовки та проведення  заходу.
До складу організаційного комітету входять: Учителі фізичної культури Дворецька О.Є. Удоденко О.В.
Вчитель музики.,класні керівники 8-А; 8-Б класів . Учні 11-А та 7-А 8-х класів.  Було розроблено  « Положення про проведення свята» згідно пунктів
Розроблено сценарій свята з урахуванням вікових особливостей дітей середнього шкільного віку. 
Визначено склад учнів 11 классу які будуть забезпечувати проведення свята Було підготовлено схему розташування учнів згідно техніки безпеки.
Підготовлено наочно-інформаційні матеріали плакати,гасла
Організовано бесіди у класах з питань техніки безпеки правил поведінки під час проходження свята
Було забезпечено консультації з питань проведення свята
Визначено учасників показових виступів,конкурсів,ведучих
Проведено репетиції  за сценарієм свята
Забезпечено музичне оформлення свята, оформлення залу за темою козацтва
Організовано медичне обслуговування свята
Перевірена відповідність місць проведення заходу санітарно-гігієнічним нормам та вимогам техніки безпеки
Проведено з учнями інструктаж з техніки безпеки
Визначились зі складом  суддівської колегії,яка  забезпечувала безперервну роботу.
Проведено семінар –інструктаж суддів та учнів які обслуговуватимуть учасників спортивного свята
Підготовлено необхідний інвентар та обладнання
Підготовлено спортивний майданчик та святково оформлено
Підготовлено технічну документацію
Забезпечено фото-відео зйомку під час проведення свята
Підготовлено грамоти
Підготовлено костюми для показових виступів
Сценарій
З давніх-давен людям відомо: «Дерево життя — це гілочка, на якій ростуть
три листочки. Перший ли­сточок — символ минуло­го, другий сучасного,
 третій — майбутнього».
Ведучий 1
Добрий день вам, люди добрі,
щиро просим до господи!
Раді вас у нас вітати,
щастя та добра бажати!
Ведучий 2
Сьогодні свято, конкурс нині,
сьогодні все козацтво тут.
І в цьому залі радість лине,
козацькі ігри всіх нас ждуть.
Ведучий 1
Ми роду козацького діти,
ми любимо сонце і квіти,
і сонце нам шле свій привіт.
Ми роду козацького діти,
землі української цвіт
Ведучій 2
Увага! Починаються змагання козаків у силі, спритності та  швидкості!!!
Козак  - слабкому захисник!
Цінувати силу звик!
                                                                     1
Ведучий 1                                                          
Дозвольте вам журі представити хоч і серйозним воно є та голос свій, свою усмішку, кмітливості та жартам віддає (представлення членів журі)                                                                                                                                   
 Хай, добрі люди, вам щастя буде.
Хай буде доля на все роздолля.
А до того — літ пребагато
на добро і згоду !
Хай не буде переводу козацькому роду! 
(Пісня В.Сушкова)
Ведучій 2
Задля звитяги,задля козацької слави розпочнемо козацькі забави
1 конкурс: «Представлення» (капітани команд по черзі представляють назву своєї команди та девіз).
Ведучій1
Сяяли на сонці шаблі запорожців, як вони на конях гнали ворогів, козацькому роду- немає переводу, лине його слава з далечі віків
2 конкурс: «Стройовий» (виконання організаційних вправ: перешикування з однієї шеренги в дві, повороти праворуч, ліворуч, кругом. Перешикування в одну шеренгу)
Ведучій2
Козаки — це вільні люди!
Козаки — безстрашні люди!
Козаки — борці за волю!
За народу кращу долю.
3 конкурс: «Спритні козачата»(на двох гімнастичних лавках лежать гімнастичні палки,далі стоять обручи,за сигналом перший учасник перестрибує палки,пробігає в обручи оббігши стійку повертається на в.п.,передає естафету наступному,іі так доки всі не пройдуть дистанцію.За кожну збиту палку штраф  5секунд)
А доки наші судді підводять підсумки трьох конкурсів для вас виступить учениця 11 кл.(К.Ватагіна)
    
                                                                                         2                                                                                           
Ведучій1
Кінь козацький – вірний друг –
Знає весь Великий Луг,
Козака не підведе,
Не покине він ніде.

Та траплялося і так,
Коли хусткою козак
Рот зав’язував коню.
Як гадаєте, чому?!
Щоб він часом не заржав
І не викрив усіх справ.
4 конкурс: «Осідлай коня» (За сигналом п’ять учасників команди «сідлають коня» тримаючись за поводок рухаються до стійки оббігають її та повертаються назад,передаючи естафету наступній групі учасників,перемагає команда яка швидше  пробігла дистанцію)
Ведучій2
Наша вільна Україна,
Наше щастя і наш рай!
Чи на світі є країна
Ще миліша за наш край?
І в щасливі, й злі години
Ми для неї живемо,
На Вкраїні, для Вкраїни
Будем жити й помремо…
5 конкурс: « Втеча полоненого козака»( За сигналом перший учасник залізає в мішок,стрибаючи вперед рухається до стійки оббігає її та повертається назад передаючи естафету наступному учаснику,перемагає команда яка швидше всіх пройде дистанцію)
Ведучій1
Де Дніпро наш котить хвилі,рве стрімкі пороги,там країна вся велична славний край розлогий. Там козацтво виростало слави,волі здобували!Україно,славний край козачий.       
                                                                               
           6 конкурс: « Конкурс козацьких гінців» ( За сигналом перший учасник біжить до найближчого свитка без допомоги рук піднімає його та несе до своєї команди,те саме виконують інші учасники. Перемагає команда яка швидше переносить свої листи.)
А зараз наші команди відпочинуть,і перед нами виступить учень 8-а кл. І.Костенко, в цей час наші поважні судді  підведуть підсумки шести конкурсів.
Ведучій2
Дугою зігнута лозина
І тятива тонка бринить.
Це – лук, яким давно людина
Могла поцілить звіра вмить.

Та час ішов. І полювання
Вели вже люди кочові
Для рабства, а не харчування,
Грабуючи краї нові.

Та й козаки уміли вправно
Стріляти з лука у боях.
А стріли поміщали гарно
За спиною у сагайдак.
7 конкурс «стрільба з лука» (За сигналом кожен з учасників біжить до місця стрільби, де двічі  виконує стрільбу з лука вціль,перемагає команда яка попала в мішень більшу кількість разів.)
Ведучій1
Козак — це людина чесна і смілива,
Найдорожча йому — Батьківщина!
Козак — слабому захисник,
Цінити побратимство звик.
8 конкурс « Конкурс капітанів» ( В цьому конкурсі беруть участь капітани команд.1 конкурс «хто сильніше» (армреслінг)до однієї перемоги,
2 конкурс «хто розумніший»
1  Булава. (Кулясте потовщення на кінці палиці, символ влади кошового отамана)
2)  Бунчук. (Довга палиця із золотим яблуком на кінці. Від яблука відходять два-три кінські хвости)
3)  Гетьман. (Старший, головний, «кошовий отаман»)                                                           4
4 ) Джура. (Помічник козака, молодший воїн)
5 ) Чайка. (Козацький човен завдовжки близько 20 м. В один човен сідало від 50 до 70 козаків)
6) Машталір ( гонець козацький, що отаману служив.)
7) Писар( мудра є людина.
Пише дома й на чужині
)
 8) Найвправніші у розвідці
 Ці сміливці козаки
Зловлять «язика» в засідці,
Як взялись за це вони
(пластуни)
9) Ратише(списом  називали діди. Річ ця в бою знадобиться завжди.) ) 3 конкурс «Влучний стрілець» (Стрільба з лука вціль)
Ведучій1
Знову ми даємо журі змогу підводити підсумки, а для всіх  нас виступ учнів 7кл. та 6кл.(хіп-хоп)
Ведучій2
В іграх військову премудрість ясніше
Можна було передать юнакам,
Щоб володіти шаблями вправніше,
Спритність надати ногам і рукам.

В іграх вони підіймались над страхом,
Гартуючи мужність і силу свою,
Щоб ні татарам, ні туркам, ні ляхам
Дух козаків не зламати в бою.

9 конкурс « Як козаки силою вихвалялись» ( Перетягування каната до двох перемог)
Ведучій1
Сміх – теж зброя козака,
Не слабкіш від гопака.
Потішає всіх навкруг,
Підіймає Січі дух.
                                                                                                                         

10 конкурс « Прогулянка по козацькі» ( Комбінована смуга перешкод.1 етап пробігти через гімн.палки,2 етап «маятник»,3етап пролізти в обручи,4 етап зруйнований міст. Перемагає команда яка пройшла дистанцію з найменшим часом)
Ведучій2
Козацька доба – то є світла епоха,
Коли українці орлами літали.
Нікого вони не боялись нітрохи,
Від них вороги у бою відступали.

Козацтво – то світла сторінка у книзі,
Що наші діди написали шаблями.
Хоч кров’ю скропилась, полита сльозами,
Та світлом Христа засіяла над нами.
 Ведучій1

Було козакам воювати за віщо –
За ними стояла кохана Вкраїна.
Жаль, мертва настала пізніше тут тиша:
Занепад Вкраїни назвали «Руїна».

Єднаймося ж, браття, у дружну родину,
Щоб разом розправити Вольниці крила,
Щоб в злагоді жити і батьку, і сину,
Піднявши до Світла і щастя вітрила!
Ведучій
2
Ось закінчуються наші забави, і поки наше журі підводе підсумки,ми запрошуємо всіх бажаючих спробувати себе у стрільбі з лука.
Слово надається суддям (підведення підсумків змагань)
Ведучий1. Ось і закінчилося наше свято. Всі ви були молодці. Пам’ятайте, ви — майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками повинні підносити її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю так, як заповідав великий Тарас, бережіть волю і незалежність нашої держави.
Ведучий2. Поважайте свій народ і нашу мелодійну мову. На все добре, любі друзі.



Етапи проведення виховного заходу:

Положення
про  проведення шкільного фізкультурно-патріотичного  спортивного свята  «Козацькі забави».
Присвячених Дню Захисника Вітчизни
серед учнів 8-х класів.

1.Мета і завдання:
Прилучити школярів до джерел національної історії та культури,
сприяти патріотичному вихованню кожного школяра,осмисленню себе як
частинки великого українського народу;пробуджувати національну
свідомість, загартовувати школярів фізично і морально. Виховувати вольові
і психологічні якості особистості (мужність,сміливість,героїзм ,почуття гордості)
Формувати в учнів цільову установку на фізичне вдосконалення і
зміцнення здоров я розвивати в учнів основні фізичні якості
та рухові  здібності (спритність, швидкість, увагу, зібраність під час естафет).
    
2.Час і місце проведення:
Змагання проводяться 03 грудня 2014 року в спортивному залі ЗОШ №3
 о 10.00

3.Керівництво змагань.
Загальне керівництво підготовною і проведенням змагань здійснює оргкомітет та вчителі фізичної культури ЗОШ №3.Беспосереднє проведення змагань покладається на суддівську колегію, яку очолюють  вчителі фізичної культури Дворецька О.Є., Удоденко О.В.


4.Учасники змагань
До участі у змаганнях допускаються учні 8-х класів.
Склад команди 8-10учасників (4хл.+4дів.,або  5хл+5дів)

5.Программа змагань
10.00- Урочисте відкриття змагань,та проведення спортивного свята за сценарієм.

6.Визначення переможців

Переможці в командній першості змагань визначаються  за найменшою сумою набраних очок учасниками команд. ( 2 очка перемога, 1 очко нічия, 0 очок поігриш.
7. Нагорода переможців
 Переможці командної першості нагороджуються,на урочистому закритті змагань, грамотами та призами.

8.Заявки
Заявки на участь у змаганнях приймаються в оргкомітет  ЗОШ №3
 03 лютого2014 року за формою.

№ п.п.
Прізвище та
 ім я
Рік народження
Стать
Віза лікаря
1.
Іванов Іван
2001
хлопчик
здоров











 Підпис класного керівника:

Підпис фізорга класу:













Хід виховного заходу

1.     Вступна частина.
Урочисте відкриття свята за сценарієм
2.  Основна частина.
      Спортивні естафети
      Показові виступи
3.  Заключна частина
Урочисте закриття свята за сценарієм
Підведення підсумків
Нагородження загону переможця.
Анализ фізкультурно – патріотичного свята «Козацькі забави».

Фізкультурно – патріотичне свято « Козацькі забави» проводились
    06 грудня   2014 року  у ЗОШ №3 м. Першотравенська.
У святі брали участь учні віком 13-14 років ( 8-А,8 –Б клас).
Актуальність та своєчасність обраної теми заключається в тому, що саме у ранньому віці активно формується громадянська позиція. Відбувається залучення школярів до джерел національної  історії та культури, сприяє патріотичному вихованню кожного школяра, осмисленню себе як частинки великого українського народу, пробудження національної свідомості, загартування школярів фізично і морально. Виховання вольових і психологічних якостей особистості ( мужності, сміливості, героїзму,
почуття гордості).
Формування в учнів цільової установки на фізичне вдосконалення і зміцнення здоров’я.
Розвиток основних фізичних якостей та рухових здібностей.
Саме  тому ми обрали таку тему виховного заходу.
Форма проведення виховного заходу: фізкультурно – патріотичне
свято. Це  яскрава і радісна подія для дітей яка активізує весь організм, посилює процеси обміну, підвищує життєвий тонус. До того ж оздоровчий ефект , який досягається під час проведення змагань тісно пов'язаний з позитивними емоціями які добре впливають на психіку дитини, тому ця форма проведення заходу доцільна для даних класних колективів. Мета виховного заходу: це перш за  все зміцнення здоров я  та формування навичок здорового способу життя, а також позитивного ставлення до фізичної культури,гігієни, спорту, удосконалення і розвиток рухових якостей, формування правильної постави, виховання морально – вольових якостей. А тематика заходу сприяє патріотичному вихованню.
Підготовка до виховного заходу розпочалась більш ніж за місяць. Був обраний організаційний комітет, до складу якого увійшли вчителі фізичної культури, музики , класні керівники 8 класів, а також учні 11 – Б, 7 –А,
8-А8-Б класів.
Вони допомагали розподілити доручення, координували діяльність груп з підготовки виховного заходу. Кожна група мала своє завдання .Була проведена якісна підготовча робота, план свята продуманий, виважений, розрахований за часом. Сценарій мав чітку сюжетну лінію, по сценарію підібрані спортивні естафети які відповідають логіці, кожне завдання плавно переходило в наступне, був чітко визначений початок і кінець виховного заходу.
Усі матеріали успішно та ретельно підготовлені самими учнями та вчителем.
Виховний захід почався своєчасно без запізнень згідно сценарію свята.
Інвентар був заздалегідь підготовлений, спортивний майданчик святково оформлений відповідає санітарно –гігієнічним умовам експлуатації.
Чітко виконувались вимоги   техніки безпеки. Зміст виховного заходу склали спортивні естафети, які відповідали функціональним і психологічним особливостям дітей середнього шкільного віку. Протікали естафети емоційно, зміст яких залежав від фізичної підготовки учнів : це і посильність виконання всіма учасниками, забезпеченість оптимальної черговості фізичного навантаження, забезпечення максимальної безпеки під час виконання. Єстафети проходили під музичний супровід що сприяло музичному та естетичному вихованню учнів. Вчитель музики  підібрала необхідний музичний матеріал. Паузи були заповнені українськими піснями, танцями, виступами старшокласників. Судді з числа 11 класу чітко виконували свої обов’язки,своєчасно готуючи інвентар до естафет. Учасники уважно слухали ведучих та суддів і не порушували правил. Під час заходу  мною здійснювалось постійне спостереження за станом здоров’я  учнів не допускаючи перевтоми та перезбудження.
В кінці свята суддівська рада ( журі) підвела підсумки змагань, були визначені переможці, які були нагороджені грамотами.
Мета і завдання цього заходу були виконані в повному обсязі. Захід приніс школярам радість і задоволення та бажання взяти участь у наступних змаганнях.
Недоліки які виявились під час змагань доводять необхідність подальшої роботи в цьому напрямку( концентрація уваги, керування емоціями, відчуття колективізму, командного духу). В цілому проведений захід можна вважати вдалим.



План-конспект відкритого уроку з фізичної культури
для учнів  9  класу.
Модуль: Волейбол.
Мета:
Виховна : Формування ціннісного ставлення до власного здоров’я та поняття про необхідність розвитку фізичних якостей та рухових здібностей.
Освітня : Вивчити та вміти застосовувати основні елементи техніки гри.
Оздоровча : Сприяти оздоровленню учнів при допомозі рухової активності в зимовий період, зміцненню фізичних якостей та розширенню рухових здібностей.
Завдання уроку:
Навчальні:
1.     Закріплення передач м’яча двома руками зверху .
2.     Відпрацювання техніки передач двома руками  знизу.
Розвиваючі:
1.Сприяти розвитку фізичних якостей, засобами ЗФП
Виховні:
1.     Виховувати організованість, силу волі та наполегливість.
2.     Сприяти вмінню самовдосконалення на заняттях з фізичної культури.
Тип уроку: навчально – тренувальний.
Метод проведення : фронтальний, потоковий, колове тренування,
Місце проведення : Спортивний зал ЗОШ № 3.
Інвентар та обладнання: Волейбольні м'ячі, сітка волейбольна, свисток,гімнастичний мат, гімнастична лава,скакалки, секундомір,
дидактичні картки.















п/п
Зміст уроку
Дозування
Організаційно – методичні вказівки
Підготовча частина уроку( 13хв.)
1.
Шикування в шеренгу. Привітання. Повідомлення завдань уроку. Техніка безпеки на уроці.






Вимірювання ЧСС.
1хв








фронтальний метод
Будь-які вправи, зі спортивних ігор виконуються з дозволу вчителя.Під час бігу дотримуватись дистанції.
 Слідкувати за самопочуттям.
2.
Стройові вправи: повороти ліворуч, праворуч, кругом. Перешикування з однієї шеренги  в 2 та 3.
2хв

одночасний спосіб виконання
3.
Ходьба і її різновиди в колоні по одному
а) на носках, руки на поясі;
б) на п'ятах, руки за голову;
в) в напівприсіді, руки на поясі;
г)перекат з п’яти на носок ;
- на зовнішній стороні стопи, руки вздовж тулуба;
- на внутрішній стороні стопи, руки за спину;

2хв
Чітке виконання команд. Основна увага на правильну поставу. Дихання вільне

Витримувати дистанцію
4.
Біг:
- звичайний;
- приставним кроком лівим боком;
- приставним кроком правим боком;
- спиною вперед;
- з підскоками.
- з обертами на 180 градусів.
-  біг в колоні по одному, у баскетбольного щита стрибок вгору, торкання рукою щита.

Ходьба в колоні по одному з виконанням вправи на відновлення дихання


ЗРВ в русі без предметів:

1) В.п.- руки в сторони, кисть в кулак:
      а) - обертання кистями вперед;
      б) - обертання кистями назад;

2) В.п.- руки в сторони, кисть в кулак:
 а) - обертання в ліктьовому суглобі вперед;
      б) - обертання в ліктьовому суглобі  назад;
3) В.п.- руки в сторони, кисть в кулак:
    а) - обертання в плечовому суглобі  вперед;
      б) - обертання в плечовому суглобі назад;
4)  Ходьба випадами, вперед - убік, з  опорою руками об коліно виставленої ноги.


5) Ходьба, з нахилами тулуба вперед;

6) Ходьба, з махами прямими ногами :
       В.п.- руки вперед в сторони
      1 - крок з лівою, мах правої, торкання     лівої кисті руки;
      2.- В.п.
 3. крок з лівою, мах правої, торкання  лівої  кисті руки;
      4.- В.п.
7) Біг з високим підніманням стегна
8)  Біг з захлестом  гомілки
9) Семенящий біг
2хв










30сек




4 хв.

12 р.




12 р.





12 р.





6-8 р.




6-8 р.


6-8 р.
Дистанція 1,5м
Самоконтроль учнів за диханням
Витримувати дистанцію



стрибок вгору виконувати з обох ніг

1-2 - Руки вверх- вдих
3-4 - Нахил вперед, руки вниз - видих(озвучити)

Стежити за осанкою, за правильним виконанням вправ Спина пряма

Імітація обертання скакалки
Амплітуда рухів широка








Плечі вперед не нахиляти. Тулуб тримаємо прямо.




Ноги в колінах  не згинати, руками торкатися підлоги. 

Утримуємо руки вперед в сторони
Опорну і махову ноги не згинати.

Стежити  за правильним виконанням вправ, дистанція 1,5 метра


5.
Стрибки:
- на двох  ногах;
- на правій нозі;
- на лівій нозі.

Перешикування в три шеренги.

Вимірювання ЧСС
1хв






6с.
 Вздовж спортзалу  Слідкувати за самопочуттям учнів, правильністю виконання вправ
Перешикування  на місці за розрахунком.

Основна частина уроку (29хв.)
1.
Колове тренування :
 Станція №1
- Прийом і передача м’яча двома руками зверху в парах;  
5хв
4груповий метод
 Звернути увагу на правильне положення рук, ніг, тулуба.

Правильне положення рук, кінцівок і пальців на м'ячі при передачі зверху
вернути увагу на роботу рук
слідкувати за стійкою гравця
2.
-Прийом та передача м’яча знизу в парах.


(картки додаються.)

Уважно слідкувати за правильністю виконання вправи, ноги обов’язково підсаджуються під м’яч
Узгодити роботу рук, тулуба і ніг.

Під час польоту м'яча переміститися "під м'яч". Руки повинні бути перед вами. Перед самим прийомом слід зупинитися.5
3.
Станція № 2
Комплекс вправ у парах з набивним м’ячем:
(картки додаються.)
5хв
звернути увагу на роботу рук та ніг.
Відстань у парах та вага м’ячів:
Ø юнаки – 5-6 м,
Ø дівчата – 3-4 м, Звернути увагу на правильний прийом м’яча.
Узгоджувати рухи
Після завершення кожної вправи  Кількість підходів відповідно самопочуттю
4.
 Станція № 3
Загально фізична підготовка
 (картки додаються.)
3хв
індивідуальний метод
Слідкувати за правильністю виконання. Самопочуттям учнів.
5.
Вимірювання ЧСС
   6с

Заключна частина уроку (3 хв.)
1.
Шикування.
Вправи на відновлення.
10с
в одну шеренгу
2.
Підведення підсумків уроку.
1хв
фронтальний метод
3.
Виставлення оцінок.
30с
індивідуальний метод
4.
Домашнє завдання:
вправи на силу:
 згинання і розгинання рук в упорі лежачи:
хлопці 2* 15-25 разів;
дівчата: 2*10-12 разів.
1хв

слідкувати за правильним виконанням
5.
Організований вихід з залу.
10с
в колону по одному

МЕТА: створити атмосферу радості, співпереживання, активного відпочинку, залучити до участі у святі якнайбільшу кількість учнів, батьків, вчителів; пропагувати здоровий спосіб життя, збільшити рухливий режим школярів і батьків; виховувати  любов до фізичної  культури та спорту, почуття дружби, колективізму; згуртовувати учнівський, батьківський та вчительський колективи у спільній справі – піклування про своє здоров’я.



ІНВЕНТАРскакалки, обручі, гімнастичні палиці, кеглі, волейбольні  м'ячі, футбольні м'ячі, тенісні м'ячі, набивні м'ячі, тенісні ракетки, бар'єри, гімнастичні лави, скати від л/автомобіля.

МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ спортивний зал школи.

ОРГАНІЗАЦІЯ СВЯТА: У спортивних змаганнях беруть участь учні та батьки 4-6 класів. Спортивний зал прикрашений кульками, гаслами: «Здоровя  всьому голова», «Спорт – здоровя, спорт – гра, спорту – ура!».

 ХІД СВЯТА. Під звуки фанфар виходить учитель та діти.

Вчитель. Доброго дня шановні гості. Сьогодні ми з вами присутні на незвичайному святі - святі батьків, святі краси, спритності, кмітливості. Це змагання спортивних родин «Тато, мама, я - разом дружна та спортивна сімя», на якому вони покажуть свою силу, кмітливість, увагу та винахідливість.
Ведучий 1. У нашій школі знову свято,
                    Чути вигуки і сміх.
                    На спортивнім святі нині
                    Ми вітаємо усіх.
Ведучий 2. Спорту день і фізкультури
                    Зустрічаємо ми радо,
                    Мріє мама, прагне тато.
                    Щоб здоровим росло чадо.
Вчитель . Дружна сім'я - як багато кожен із нас вкладає у ці слова. Це доброта і спокій в оселі, тепло та лагідність стосунків, взаєморозуміння в оселі, родині, радість спілкування.  
 І сьогодні на нашому святі саме такі сімї. Давайте запросимо їх до залу. У сьогоднішніх змаганнях беруть участь такі сімї (представлення команд).
1-й учень.  Добрий день,шановні друзі!
                    Мами, тата, вчителі!
                    Ми за все вам вдячні дуже
                    Наш уклін вам до землі!
2-й учень.  Вітаємо, вітаємо!
                    З нашого класу батьків!
                    Радісно, радісно,
                    Що ви до нас нині прийшли.
 3-й учень. Кажемо спасибі, мамо й тато вам,
                    І щастя бажаємо вам.
4-й учень.  Спортивні сім- це чудово.
                    Спортивні сім – вищий клас.
                    До всіх учасників це слово             
                    Ми раді бачити всіх вас.
5-й учень.  Живіть щасливо і багато
                   Любов до спорту бережіть.
                   Хай кожен день ваш буде святом
                   Життям упевнено ідіть
6-й учень.  Радимо для кожної сімї
                   Кожен день і кожен час в здоровї
                   Спорт, фізичні вправи , фізкультура
                   Будуть хай товариші твої.
7-й учень.   Всім відомо - це чудово
                   Коли кожен з нас здоровий
                   Тільки треба знати
Всі :              Як здоровим стати.
8-й учень.   Здоровя дитини
Вcі :              Багатство родини!
8-й учень.   Здоровя народу!
Всі :             Багатство країни!
Вчитель:   Бажаю сімям проявити силу й волю,
                     Усе віддати в чесній боротьбі.
                      Знайти удачу на спортивнім полі
                      І принести задоволення нам і собі.
                      Бажаю, щоб ви спорт любили
                      Сьогодні, завтра і завжди,
                      Щоб перемагали та успіхами жили
                      І щоб ні в чім не знали ви біди
Для визначення , яка команда краще та успішніше пройде всі спортивні випробування,
                     Є у нас журі поважне,
                     Воно буде, знаєм точно,
                     Обєктивне і уважне.
                   (Представлення журі.)
       
Музична пауза.
А тепер переходимо до спортивних змагань.
КОНКУРС: - «Разом ми найкращі» (привітання команд ), капітани представляють свої команди (назва, емблема ,девіз).
КОМАНДА:  «КМІТЛИВІ»
                            Будемо кмітливими
                            Часом жартівливими
                            Й переможемо ми вас,
                            Якщо хватить сил у нас.
            До спортивних змагань – готова!
2 КОМАНДА: «СПРИТНІ»
                           Друзям по змаганню
                           Ми шлемо вітання.
                           Поривам та бажанню
                           Немає перешкод.

                           Як бачити команда         
                           У зборі й немала
                           Надіємось що добре
                           У нас підуть діла.
           До спортивних змагань-готова!
(Команди представляють свої емблеми для оцінки журі).
Вчитель: Спорт - помічник!
                   Спорт – здоровя!
                   Спорт - гра!
                   Спорту говорять  діти – ура!
2 КОНКУРС:  «Біг парами».
Тато з мамою, тримаючись за руки виконують біг, а в іншій руці тримають баскетбольний м'яч. Повертаючись назад беруть дитину і втрьох долають відстань ( І2м ).
Вчитель:  Спорт - це майстер краси.
                    Прийди до нього і станеш сильним ти.
                    Спорт - найкращий товариш.
                    Потоваришуєш з ним,
                    Він радість, силу, спритність дасть.
3 КОНКУРС:  «Банти».
Напроти кожної команди помічник з гімнастичною палицею, на якій прив’язано 9 стрічок однакової довжини різного кольору. За сигналом учасник повинен бігти з стрічкою і зав'язати її на стрічку гімнастичної палиці відповідного кольору. Відстань 9м.
4 КОНКУРС: «Подорож по горах». Бігову доріжку ділять на три рівні частини. Гравці, у першій частині, стрибають на лівій нозі, у другій – на правій, у третій – на двох. Назад повертаються бігом.
Вчитель: Якщо хочеш стати вмілим
                  Спритним, сміливим
                  Навчись любити скакалки, обручі,палки
                  Ви у відчай не впадайте,
                  Та в ціль м'ячиком влучайте.
5 КОНКУРС: «Метання м’яча в ціль».
На відстані 6м на підлозі лежить обруч - ціль. Дитина влучає великим м’ячем, мама - середнім, тато – маленьким. Зараховується чисте влучення.
Музична пауза.

Вчитель Ви команди дуже сильні
                   І команди не слабкі
                   І зараз ви будете грати
                   На мої питання відповідати.

6 КОНКУРС «Ерудит».
         1.Лінія,що означає закінчення дистанції. (Фініш).
         2.Мяч за границею.(Аут)
         3.Споруда для глядачів на змаганнях. (Трибуна)
         4. Скільки білих фігур у шахах? (16 )
         5. Скільки гравців у футбольній команді? (11)
         6. Як часто проводять Олімпійські ігри(1 раз на 4 роки)
         7.Мотузка для підтвердження колективної сили .(Канат)
         8. Передача мяча партнеру. ( Пас )
 Вчитель Хочеш бути здоровим - бігай
                    Хочеш бути сильним - бігай
                   Хочеш бути красивим - бігай
                   Хочеш бути розумним - бігай.
 Такі слова говорили давні греки.
 7 КОНКУРС «Веселі  носильники»
На відстані 2м лежить скакалка, потім г/коло, три лавки, після яких лежить г/коло з 9 предметами. По сигналу перші номери стрибають через скакалку 5 разів, перестрибають через лави, беруть 1 предмет, повертаються і кладуть в перше коло.
(Слово журі)

ВчительДавайте в спорті йти до перемоги
                  Стояти до останнього в змаганнях
                  Відкриті нам до рекордів всі дороги
                  У школі ми продовжуєм змагання.
8 КОНКУРС «Переправа».
Тато на протилежному «березі» з обручем на поясі. По сигналу він біжить забирає маму в обруч і назад повертаються разом. Тато залишається, а мама повторює теж саме, забираючи дитину. Переможців визначають за кращим часом.
 Вчитель: Здоровя з фізкультурою разом
                    Вам щастя, радість принесуть
                    Вони, як сестри нерозлучні
                    Завжди на допомогу вам прийдуть.
9 КОНКУРС «Я спритний».
Дитина повинна пронести м'ячик на ракетці змійкою, мама провести рукою баскетбольний  м'яч, тато веде футбольний м'яч ногами. Дистанцію
«змійкою» учасники долають в обидві сторони.
Вчитель:  Всі наші сім’ї спритні, здібні.
                   Чи є ще до них подібні?!
                   Потомились? Річ у тому,
                   Їм потрібно зняти втому.
                   Відпочинок – справа звична.
                   Для всіх пауза музична

Музична пауза
(Слово журі)
Вчитель: Тож дружбу спорту
                  Творчості,краси
                  Ми - шкільна родина
                  І цю дружбу пронесли
                  Бо ми - майбутнє України.
10 КОНКУРС «Комбінована естафета».
 Дитина котить баскетбольний м’яч руками, мама котить скат,тато котить набивний м’яч гімнастичною палицею. Відстань 12м. Подолавши цю відстань, назад необхідно повернутись бігом.
Вчитель: Зал тренажерний, басейн і гімнастика
                  Це ваші друзі вірні у житті.
                  Це грація, гармонія, пластика
                  Здоровя запорука в майбутті.
11 КОНКУРС: Учасники пролазять через барєри, котять скат по гімнастичній лаві, залишають його, беруть баскетбольний м’яч, кидають у щит, ловлять його і кладуть у гімнастичне коло, знімають надувну кульку з гімнастичної драбини і швидко повертаються назад.
ВчительКожна сімя - це маленька країна, маленький світ. У якій свої закони, звичаї, традиції. Дуже хочеться, щоб у кожну сімю увійшли мир і спокій, злагода і любов.
Ведучий 1. Ну, от і все, звучить свисток
                    Гра скінчилася щасливо
                    Виходять переможці на місток
                    Вітайте їх, ось наша сила!
Ведучий 2. Ми всі здружились, підросли,
                    Разом сміялись, веселились,
                    Разом до перемоги йшли,
                    І свято в школі це здійснилось.

Ведучий 1. Змагання відбулись на славу,
                    Перемогли ви всі по праву.
                    Достойні сімї нагороди.
                    І ми їх вам вручити раді!


(Журі підбиває підсумки свята, нагороджує переможців).

Ведучий2. І ось настала мить прощання.
                   Наші переможці достойні привітання.
                   До нових зустрічей. Щасти вам в спорті та в інших справах!!!






Немає коментарів:

Дописати коментар